Ile zarabia copywriter – fakty i mity

0
159
copywriter ile zarabia

Copywriter to jedna z najczęściej pojawiających się opcji i podpowiedzi dla osób, które myślą o dorabianiu, czy wręcz o pracy zdalnej. Wszystko wygląda niezwykle prosto: trzeba umieć poprawnie pisać i najlepiej mieć lekkie piórko. Takie są wymagania, choć – wbrew pozorom – to wcale nie wszystko, choć dobre na początek. A co z zarobkami? Czy można wyżyć z pracy jako copywriter ile zarabia taka osoba?

To nie tylko żądza pieniądza

Wiele osób pracuje głównie lub wręcz tylko po to, żeby przeżyć od pierwszego do pierwszego. I dobrze by było, zawrzeć w tej codzienności nie tylko opłaty za mieszkanie, media i jedzenie, ale też ubrania, jakieś hobby i drobne przyjemności.

W niemal każdym zawodzie zarabia się nieco inaczej, w zależności od miejsca zamieszkania. Czasem różnicę robi województwo, a innym razem wielkość miasta, w którym się mieszka i poszukuje zatrudnienia.

To co z tym zarobkiem copywritera?

Zależy on – jak w wielu przypadkach – od kilku czynników:
– doświadczenie w samym pisaniu różnych tekstów
– często wiedza dodatkowa – np. przynajmniej podstawy SEO
– wiedza z konkretnych dziedzin
– rodzaj pisanych tekstów – jedne są mniej, inne bardziej wymagające pod każdym względem.

Ale też od tego, czy:

– ktoś pracuje jako copywriter w firmie, na umowie o prace – będą wtedy obowiązywać przepisy Kodeksu Pracy i najmniej pracownik powinien zarobić najniższą krajową zapewnioną przepisami
– ktoś współpracuje np. z agencjami, czy innymi zleceniodawcami na umowę-zlecenie, o dzieło, czy świadcząc takie usługi sam mając firmę. W takich przypadkach zarobek zależy zazwyczaj od ustaleń miedzy stronami.

Dość często podstawowym kryterium zarobku jest cena za 1000 znaków ze spacjami, rzadziej bez spacji. Czasem do ceny dodaje się też wynagrodzenie za research, jeśli jest on niezbędny.

Zarobek uzależniony od ilości zleceń

Pracując nas umowę o pracę, copywriter ma obowiązek pozostawać do dyspozycji pracodawcy przez konkretną liczbę godzin przez kilka dni w tygodniu oraz wykonywać polecenia służbowe. I dostaje stałą zapłatę, czy pracy jest mniej, czy więcej; czasem można doliczyć jeszcze ewentualne premie.

Przy pozostałych formach świadczenia usług copywriterskich wszystko zależy od:
– stopnia doświadczenia – dlatego warto zacząć od stażu
– bycia ekspertem w danej tematyce
– ilości zleceń
– jakości zleceń i zaangażowania.

Nieźle zapowiadający się copywriter w ciągu kilku miesięcy może osiągnąć przynajmniej 2000 zł /mc z samego copywritingu; cierpliwość, zaangażowanie i wytrwałość pozwolą osiągnąć nawet kilkukrotność tej kwoty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here